Banner Lexikon

Online marketing szótár

Ad blocking

A felhasználó letilthatja mind az online reklámok megjelenését, mind a képi tartalmat. Leginkább a flashes bannerhirdetéseket érinti ez. Reklámszűréssel gyorsabbá teheti ezen oldalak betöltődési gyorsaságát– ez főleg lassú internetkapcsolat esetén fontos tényező. Tény, a felhasználók többsége még nem használ reklámblokkoló szoftvereket, ám bizonyos speciális célcsoportoknál  nagyarányú a reklámkerülők mennyisége. A reklámblokkoló szoftvereket régen főként a pop-up ablakok áradata miatt kezdték használni, manapság már szinte az összes böngészőben be lehet állítani a tiltásokat.

Ad click – Reklámkattintás

A felhasználók reklámelemekre adott válaszainak mérése, mely során a felhasználók egy másik honlapra kerülnek (click-through), a reklámelemet tartalmazó honlap másik oldalára kerülnek (in-unit click), vagy az egér mutatójának a reklámelem fölé történő húzása (mouseover) vált eredményez változást az oldal tartalmában

Ad impression

Reklámmegjelenés – Ad view (AV vagy ADV) néven is ismert mutató, annak megmutatására, hogy az adott reklámot hányszor töltötték le egy adott időintervallumon belül. Nem összekeverendő a page impression-nel, ami az oldal megjelenését jelenti. Egy oldalon belül  ugyanis több reklám is futhat, akár rotációs rendszerben is, tehát van olyan látogatás, amikor épp nem a mi reklámunk fut az oldalon.

Ad server

Az online reklámok megjelenésének, illetve annak mérésének kiszolgáló rendszere. A fizetés alapja az ad serverek által mért kattintások száma, és a megjelenések száma illetve időszaka – attól függően, hogy kattintás, megjelenés vagy idő szerinti bontásban történik a számlázás. Mivel a hirdetéseket megjelenítő oldalaktól függetlenek ezek a reklámszerverek, ebből kifolyólag  az adataik mindig pontosak és ellenőrizhetők.

Ad view

Megjelenés, vagyis egy adott képi vagy hirdetési tartalom (banner) megjelenése a böngészők felületén.

Adview ár

Az az összeg, amit a hirdető a honlap tulajdonosának fizet a hirdetést tartalmazó oldal egyszeri letöltéséért. Mértékegysége: Ft/db

Akvizíciós költség – Acquisition cost

A látogatói vagy vásárlói akvizíciós költséget úgy kapjuk meg, hogy a marketing kampány teljes költségét elosztjuk a látogatók vagy vásárlók számával. Az akvizíciós költségek megfelelő monitoringja a hatékony PPC (Pay-per-click) reklám feltétele.

Aláírás – signature

Az e-mailek végén előforduló, állandó szöveg, amellyel a levélíró azonosítja magát. Tartalmazhatja a feladó nevét, cégének a nevét, elérhetőséget, esetleg rövid reklámszöveget is.

ALT tag

Olyan adatsor, amely alapján a böngészőprogram meghatározott szöveget ír ki a még letöltés alatt álló grafikus elem helyére. Az ALT szöveg az egér grafikus elem fölé való mozgatásakor is megjelenik.

Átkattintás – click-through

Az a szám, ahányszor egy reklámhelyen (ad site) levő hirdetésre rákattintanak és a néző eljut a bannerben hirdetett weboldalra (ad page).

Átkattintási arány – click-through rate

A hirdetésre történő kattintások számának, és a reklám megjelenésének hányadosa.

Átlagos látogatási idő – Average visit duration

Egy felhasználó által az adott honlapon töltött átlagos időtartam

Auditálás

Független harmadik fél által végzett hitelesítő tevékenység egy honlap internetes aktivitásával (activity audit), vagy az internetes aktivitást mérő belső rendszerével, szabályaival kapcsolatban (process audit). Audit alatt általában az activity auditot értik, mivel a tanúsító szervezetek (MATESZ, Medián, AGB) saját módszertanuk és szoftvereik segítségével végzik a honlapok látogatottságának elemzését.

Banner

Online médiumokban alkalmazott, általában csíkszerű hirdetési felület, mely az oldal tetején, szélén, közepén vagy alján jelenik meg, de akár egy teljes oldalt is elfoglalhatnak. A bannerek jellemzően kombinálják a szöveget és a grafikai elemeket, rájuk kattintva pedig a hirdető fogadóoldalára kerülünk. A bannerek kattintás, megjelenés alapon vagy meghatározott időszakaszra vásárolhatók. Léteznek fixen elhelyezett és rotált bannerek, előbbiek átkattintási aránya magasabb. A bannerek funkciója többrétű, nemcsak az átkattintások miatt helyezik el, hanem márkaismertség növelésére is használják. Az első internetes reklámeszközként emlegetik, megjelenésük 1993-ra datálható, kezdeti hatékonyságuk viszont az idők során jelentősen lecsökkent. Ma már 0,17-0,3% körül van az átlagos átkattintási arány (tízezer megjelenésből 17-30 átkattintás) – ez a szám persze egy igazán kreatív banner, illetve kecsegtető ajánlat esetén lehet magasabb is. Eredetileg az oldal tetején szerepeltek vízszintes téglalap formában, mára viszont számos formai mutációja terjedt el (button, billboard, skyscraper, interstatial, rich media, sticky, floating, full page overlay, expanding, pointer, stb.). Többnyire flashes megoldással készülnek, de léteznek HTML bannerek is, melyekbe interaktív űrlapot programoznak. Az Interactive Advertising Bureau (IAB.net) az alábbi szabványokat ajánlja: full banner – 468X60 pixel; half banner – 234X60 pixel; micro banner – 88X31 pixel; vertical banner – 120X240 pixel; leaderboard – 728X90 pixel. (Magyar elnevezése: reklámcsík.)

Bővebben: www.iab.net/iab_products_and_industry_services/508676/508767

Banner vakság – Banner blindness

A banner blindness egy felhasználói beidegződés, amely többnyire tapasztalt felhasználókra jellemző, akik automatikusan kizárják figyelmükből a banner hirdetéseket. A banner vakság lehet az alacsony banner átkattintási rátának az oka. Az erőltetett és unalmas megoldások növelik a bannervakság valószínűségét. Az online és offline világ nem különbözik ilyen szempontból: a tucatreklámok – legyen az banner vagy tv-szpot – nem sikeresek.

Cookie

Egy olyan kisméretű információs fájl, mely a böngészőn keresztül települ a számítógépre. A cookie-k lényege az, hogy a látogatott oldalak szerverein keresztül a felhasználók beazonosíthatók legyenek. Az ilyen beazonosítás célja lehet például az, hogy a látogatók ne kapják kétszer ugyanazt a tartalmat, vagy mondjuk a korábban általuk megadott állapot ugyanolyan maradjon. A sütik egy része állandó, amíg nem törlik a winchesterről, addig ott marad. Egy másik részük az oldal elhagyása után rögtön törlésre kerül. A sütiket a böngészőkön keresztül lehet kitörölni, le is lehet tiltani, hogy települjenek a gépre, de számos szolgáltatás csak akkor vehető igénybe, ha a cookie-kat engedélyezik. (Magyar elnevezése: süti.)

CPC (Cost-per-click) – Egy kattintásra jutó hirdetési költség

A hirdetési kampány ellenértéke osztva a generált átkattintások számával. Azaz ha például átlagosan minden 100-ik megjelenés alkalmával kattintottak a felhasználók a hirdetésre, és a hirdetés ára 1 forint/megjelenés akkor egy kattintás költsége 100 forint.

CPM – ezer megtekintésre (impresszum) jutó költség

Az az összeg, amit a hirdetés megrendelője minden 1000 alkalommal történő megjelenésért (impresszum) köteles fizetni, a hirdetést elhelyező honlap tulajdonosának.

CTR

Click-through rate. Az internetes hirdetéseknek az a mérőszáma, mely megmutatja, hogy az összes reklámmegjelenés (ad impression) hány százalékában kattintottak az adott hirdetésre. A CTR elemzésekor érdemes figyelni azt is, hogy az átkattintások összesen hány megjelenésből történtek, illetve hogy hoztak-e tényleges konverziót. (Magyar elnevezése: átkattintási arány.)

Dinamikus IP (internet protocol) cím

Az internet szolgáltatón keresztül a világhálóra csatlakozók a szolgáltató szerverétől sorozatban kapnak új IP címet, emiatt az IP cím minden egyes kapcsolatkor más és más lehet. Így a felhasználó azonosításának és ezzel együtt a hirdetések pozicionálásának a lehetősége is elvész. A dinamikusan osztott IP címek problémáját a látogatottsági statisztikákat készítő programok úgy próbálják megoldani, hogy időbélyegzőket is tartalmazó naplófájlokat készítenek, s ez alapján próbálják visszakeresni a látogatót.

Domain név

Az internetre csatlakozó számítógépek azonosítására szolgáló nevek. Az azonosítás műszakilag az IP címekkel történik, ezek könnyebb megjegyezhetősége érdekében vezették be. Minden domain névhez tartozik egy IP cím.

Dupla opt-in eljárás

A nagymennyiségű e-mail forgalom miatt előfordulhat, hogy egy felhasználó a megkapott, és korábban engedélyezett, levelet kéretlennek minősíti, azaz spamként értékel egy szabályszerűen elküldött direkt marketing eszközt. Ennek megelőzésére szolgál a dupla opt-in eljárás, melynek lényege, hogy az opt-in lista alapján kiküldött első e-mailben a küldő szervezet megerősítést kér arra vonatkozólag, hogy a felhasználó valóban kíván-e a továbbiakban üzeneteket kapni.

Egyedi felhasználó – unique user

Olyan látogató, aki meghatározott időn belül (ez általában 30 perc) többször is megfordul egy adott honlapon. A látogatók számát az adott honlapon az egyedi felhasználók által generált többszöri megtekintéstől megszűrve számítják.

Egy kattintásra jutó költség – cost per click (CPC)

Olyan díjfizetési rendszer, amelyben a hirdetés megrendelője kizárólag a kattintások száma alapján fizet.

Egy kontaktusra jutó költség – cost per lead (CPL)

Olyan díjfizetési rendszer, amelyben a hirdetés megrendelője a reklám által létrehozott kontaktusok (impresszum) után fizet.

Flash

A Macromedia és az Adobe vállalatok által kifejlesztett grafikus programnyelv és multimédiás platform, mely igen népszerű lett a weboldal tulajdonosok, illetve webgrafikusok körében. A flash-sel könnyen lehet vele látványos animációkat, grafikákat készíteni viszonylag kis fájlméretben, ugyanakkor a flashes oldalak hátránya, hogy az ilyen oldalak többsége nem keresőbarát. Használatakor ügyeljünk arra, hogy a tartalmi elemeket lehetőleg ne flashben tegyük az oldalra, vizuálisan viszont jelentős pluszértéket tud adni.

Forgalom – site traffic

Egy adott honlap összesített látogatottsága. Általában oldalnézet (page view) vagy a látogatók száma alapján mérik.

GIF – Graphic Interchange Format

Az egyik legelterjedtebb képformátum az Interneten. A GIF formátum kis méretű, általában ikonok, logók, feliratok készítésére és animációs megoldások kivitelezésére használják.

Hibás hivatkozás – Broken link

Egy link (=hivatkozás), amely egy olyan weboldalra mutat, amely vagy nem létezik, vagy áthelyezésre került.

Hirdetés lekérése – ad request

A hirdetésnek a szerverről való lekérését jelenti. Ha a felhasználó a reklámot tartalmazó oldalt meglátogatja, a böngészőprogram a reklámot tároló szerverről lekéri a reklámot. Megkülönböztetése azért indokolt, mert különböző okok miatt a hirdetés nem minden esetben jelenik meg.

Hit

Mérőszám, mely megmutatja, hogy egy adatfájl hányszor töltődött le. Minden egyes weboldalon vannak adatfájlok (pl. kép, zene, videó, flash alkalmazás, stb.), és a hit azt mondja meg, hogy a szerverre hány letöltési kérés futott be. Nem szabad összekeverni az oldalletöltések (PI) számával, azok ugyanis a teljes oldal letöltésére vonatkozó adatokat mutatnak (egy HTML oldal betöltődése esetén pl. sok hit van egy PI-re). A hit ma már kevésbé használt mérőszám az online marketingben. (Magyar elnevezése: találat.)

HTML HyperText Markup Language

HyperText leírónyelv. Honlapok készítésére használt programozási nyelv.

Internetes segédprogram – plug-in

Rövid program, amely a böngésző működését kiegészítve képes különböző speciális fájltípusok (pl. flash) lejátszására.

Interstitial

Olyan internetes reklámforma, mely egy adott oldal tartalmának betöltődése előtt jelenik meg a képernyőn, vagy külön ablakban ugrik fel. A hirdetés többnyire csak rövid ideig van jelen a felhasználó képernyőjén, majd automatikusan megjelenik az eredetileg kiválasztott tartalom, de az internetező is klikkelhet a tovább gombra. Az agresszív típusú reklámok közé sorolandó, mivel a célközönség tevékenységét megszakítja, ráadásul a felhasználók nem számítottak rá, amikor egy linkre kattintottak (ez utóbbi miatt a reklámot nehéz elkerülni, és emiatt drágább is ez a felület). Általában minden olyan internetes hirdetést interstitialnak neveznek, amely két oldal közötti átjárás során ékelődik be. (Magyar elnevezése: beférkőző reklám.)

IP (Internet Protocol) cím

Az interneten minden kliens számítógépet egy 32 bites szám azonosít. Ezt a számot, a könnyebb olvashatóság érdekében XXX.XXX.XXX.XXX formában ábrázolják, ahol X tetszőleges 0 és 9 közé eső szám. Az IP cím szerepe, hogy minden számítógépnek egyértelmű címe legyen. Mivel az IP cím azonosítja az adott számítógépet és ezen keresztül közvetve a felhasználót is, pozicionálásra kiválóan alkalmas eszköz.

JPEG – Joint Photographic Expert Group

Az egyik legelterjedtebb képformátum az Interneten. Nagy felbontású, fényképminőségű képek tárolására alkalmas.

Kattintás

Egyrészt egy link aktivizálása az egérrel, ezen a módon juthatunk át a linkben hivatkozott webhelyre. Másrészt az online marketing egyik mutatószáma. Megadja, hogy egy adott hirdetésre hányszor kattintottak rá, függetlenül attól, hogy átjutva a hirdető oldalára teljesen be is fejeződött-e az oldal letöltése, vagy sem.

Kattintás alapján történő fizetés – pay per click (PPC)

Olyan fizetési konstrukció, amelyben a hirdető annak függvényében fizet a hirdetést elhelyező honlap tulajdonosának, hogy a hirdetésre a látogatók hányszor kattintanak rá.

Kedvencek – favourites

A böngészőprogramok egyik szolgáltatása, melynek segítségével címjegyzékbe rendezhetjük az általunk gyakran használt honlapokat.

Konverziós arány – conversion ratio

Egy adott honlapra látogató és ott a honlap tulajdonosának jutalékbevételt biztosító cselekvést (hirdetés útján történő vásárlást, hirdetésre rákattintást, hirdetés letöltését) végző felhasználók száma viszonyítva a honlap összes látogatóinak számához.

Landing page – érkezési oldal

Az a weboldal, amelyre azután jut a látogató, hogy rákattintott a reklámhelyen szereplő hirdetésre. A reklámlap (ad page) szinonimájának tekinthető, bár az elkülönült fogalom megnevezés nem véletlen. A landing page kifejezi azt, hogy a hirdetésre történő kattintás utáni oldal szerepe több, mint egy egyszerű weboldalé. A landing page jelenti a felhasználó számára az első mélyebb tartalmú ismerkedési lehetőséget a hirdetés tárgyával. A landing page gondos megtervezése és kivitelezése emiatt nagy odafigyelést érdemel.

Látogatás – visits

Látogatáson általában azt értik, amikor egy felhasználó a honlapon tartózkodik és ott valamilyen tevékenységet végez. Új látogatásnak csak az számít, ha ugyanazon személy két látogatása között meghatározott idő telik el (pl. 30 perc).

Látogató – visitor

Egy adott honlapra érkező személy. A látogatók száma képezheti a forgalmi adatok számításának alapját.

Microsite

Néhány oldalból álló, meghatározott részcéllal létrehozott honlap. Többnyire csak a reklámkampánnyal releváns információkat tartalmazza az adott cégről, termékről, szolgáltatásról illetve tájékoztatást nyújt a kapcsolatfelvételre, vásárlásra vonatkozóan

MSP – Marketing Service Provider

Olyan vállalat, amely a marketingfunkciók ellátását kihelyezéses (outsourcing) alapon végzi el. Az interneten megjelenő cégek esetében ez az online marketinggel kapcsolatos feladatok átvételét jelenti (pl. reklámszerver üzemeltetés, naplófájl készítés-elemzés, látogatottsági jelentések összeállítása stb.)

Naplófájl, logfájl – log file

Olyan szöveges fájl (textfájl), amelyben a szerver meghatározott műveletei feljegyzésre kerülnek (pl. az egyes lapok, képek letöltésére vonatkozó utasítások). A naplófájlok jelentik az adott honlapról elkészített statisztikák alapját.

Off-site measurement

Amikor a site-hoz tartozó szerver továbbítja a naplófájlokat (logfájlokat) egy külső elemző/webauditor részére feldolgozás céljából.

Oldalmegtekintés – page view

A honlap forgalmának mérésére használt fogalom, általában a honlap valamennyi elemének (kép, szöveg) megtekintését, azaz az egész oldal letöltését, értik alatta. A kereteket (frame) tartalmazó honlapok esetében valamennyi keret letöltését jelenti.

Optimization – Optimalizálás

A kereső-optimalizálás, a honlap látogatottságának növelése oly módon, hogy a honlap témájához kapcsolódó kulcsszavakra keresve, honlapunk minél előrébb szerepeljen a keresők találati rangsorában.

Opt-in eljárás

A direkt marketing tevékenység olyan módszere, amikor a fogyasztó pozitív hozzájárulása szükséges a közvetlen marketing eszközök jogszerű elküldéséhez. Az online marketingben ez azt jelenti, hogy csak azoknak a személyeknek küldhet a hirdetni kívánó szervezet e-mailt akik ehhez korábban hozzájárultak.

Opt-out eljárás

A direkt marketing tevékenység olyan módszere, amikor a fogyasztó negatív hozzájárulása szükséges a közvetlen marketing eszközök küldésének tilalmához. A hirdetni kívánó szervezet elküldi a megfelelő direkt marketing eszközt (pl. e-mail) a célcsoportjába tartozó személyeknek, amelyben feltünteti a további küldemények elkerüléséhez szükséges teendőket. Amennyiben a címzett nem reagál a küldeményre a szervezet további leveleket küldhet neki.

Permission marketing

Az opt-in marketing másik elnevezése, azaz a felhasználó engedélyének kérése marketingüzentek postafiókjába történő későbbi eljuttatása céljából.

Pop-under ad

A megnyitott ablak alatt megjelenő hirdetések, amik láthatatlanok maradnak míg a felhasználó be nem zárja böngészőjét, vagy az éppen aktuális oldalt. Tulajdonképpen ezek is “pop-up ablakocskákban” jelennek meg, de nem az aktuális tartalom elé ugranak tolakodó módon, hanem a háttérben maradnak, s csak a böngészés végeztével kerülnek a felhasználó elé.

Pop-up ad

Tulajdonképpen a beférkőző reklám, interstitial szinonimája. A felhasználó tevékenységét félbeszakító reklámforma, amely a képernyőn váratlanul megjelenő különálló ablak formájában jelentkezik.

Portál

Egzakt fogalom nem alakult ki a portál kifejezésre az internetes szakzsargonban. Többnyire nagyméretű, a felhasználók számára kiindulópontként, kezdőoldalként szolgáló honlapokat nevezik portálnak. A portáloknak többféle típusa létezik: horizontális portál, vertikális portál, vállalati portál (intranet).

Reklámlap – Ad page

Az a weboldal, ahová a hirdetésre (általában szalaghirdetés) történő kattintás után jut el a látogató.

Rich media

Az online marketingben használt kifejezés az olyan reklámokra, melyek igyekeznek kihasználni az internetes megjelenés interaktív sajátosságait. Az ilyen hirdetések túllépnek a szöveges tartalmakon, olyan kép- és hanganyagokat használnak fel, melyekkel az oldal látogatói plusz élményhez juthatnak. Ez leggyakrabban egy flashes belépő oldal, de lehetséges egyéb (pl. interstitial vagy superstitial) reklámokat is beépíteni, vagy épp valamilyen videót beágyazni. A rich media reklámok hatása általában erősebb, különösen akkor, ha márkaismertséget szeretnénk növelni. Használatuk esetén ügyelni kell arra, hogy többnyire csak szélessávú kapcsolat esetén lehet az élményt közvetíteni, de figyelembe kell venni azt is, hogy a rich media elemek jelentősen lassíthatják az oldal betöltődését, ezzel megint csak keresőoptimalizálási szempontból hozhatjuk magunkat kellemetlen helyzetbe. A rich media eszközök igyekeznek lépést tartani a korral, mindig új alkalmazások születnek, egy részük idővel pedig bekerül a hagyományos online hirdetési megoldások közé.

Spam

E-mailben továbbított, kereskedelmi célú üzenet, melynek elküldéséhez a címzettek nem adták beleegyezésüket.

Splash oldal

A honlap főbb menüpontjait tartalmazó nyitóoldal letöltését megelőzően megjelenő oldal, amely tájékoztatja a látogatókat arról, hogy mely szervezet honlapjára érkeztek. Ezek az oldalak általában egy “Belépés” feliratú linket tartalmaznak, amelyen keresztül a tényleges főoldalra lehet eljutni. A splash oldalak alkalmazása ma már nem divat, használatának valójában semmilyen funkciója nincsen.

Süti – cookie

A felhasználó böngészőjén keresztül annak winchesterére kerülő információs file, ami egyértelműen azonosítja a felhasználót a következő látogatás alkalmával. A cookie-nak kétféle típusa létezik: az állandó (persistent) süti addig marad a felhasználó merevlemezén, amíg azt onnan le nem törli, a session cookie ezzel ellentétben rövid életű, ha a böngésző elhagyja a kérdéses weboldalt azonnal törlődik.

Szalaghirdetés – banner

Téglalap alakú hirdetési felület, a a kezdetekben leggyakrabban 468×60 képpont (pixel) nagyságú.  Eredetileg az oldal tetején megjelenő vízszintesen elnyújtott téglalap alakú grafikát és szöveget tartalmazó kép, amire kattintva a látogató a hirdető oldalára jut. A kattintások száma osztva a megjelenések számával az átkattintási arány (CTR).

Számláló – counter

Olyan program, amely segítségével lemérhető egy adott honlap látogatottsága.

Szöveges hivatkozás (link)

A legegyszerűbb és egyben legkevésbé tolakodó fajtája az internetes reklámoknak. Mivel nem különül el élesen az adott oldalon található többi hivatkozástól (link), a felhasználóban nem mindig tudatosul, hogy hirdetésre kattintott.


Szövegírás

Egy weboldal, plakát vagy más marketing célú eszközön megjelenő (vagy elmondott) szöveg elkészítése figyelembe véve a célcsoportot és a lehető meghatékonyabban kommunikálva az átadandó üzenetet.

Unique user

Unique visitor, UV. Az egyedi felhasználó egy olyan látogató, aki meghatározott időn –általában 30 percen – belül megfordul egy adott oldalon. Ha valaki kétszer néz meg egy oldalt félórán belül, az egy látogatónak számít, de ha több mint 30 perc telik a két látogatás közt, akkor ugyanaz az egy ember két látogatónak számít. Ha több számítógépnek is azonos az IP-címe – ez főleg céges környezetre jellemző –, akkor egy egyedi látogatónak fogunk érzékelni minden különböző embert, aki arról az IP-címről látogatott el honlapunkra. Egy oldal látogatóinak a számát úgy szokás számítani, hogy a unique userek által generált duplikációkat (egy látogató többször néz meg egy oldalt) igyekeznek kiszűrni. Ez nem is olyan egyszerű, mivel ehhez további adatokra van szükség. Próbálkoznak cookie-kkal történő méréssel is, de ez az út sem tökéletes (a sütik például törölhetők; ha viszont kötelezővé tesszük a sütik engedélyezését, akkor akár elveszíthetjük a látogatót is). (Magyar elnevezése: egyedi látogató.)

URL – Uniform Resource Locator

Internetcím, az elhelyezett tartalom pontos azonosításának helye. A domain név és az URL rész-egész viszonyban áll, az URL legtöbbször az adott domain néven belül is meghatározza az elérési helyet.

User experience – Felhasználói élmény

Az az élmény, vagy tapasztalat sorozat, amely a felhasználót éri, miközben meglátogat egy honlapot, fogad vagy küld egy e-mailt, interaktív kapcsolatba lép egy vállalattal, egy márkával.

Vírusmarketing – Viral marketing

Az e-mail marketing azon formája, amikor a hirdetés feladója, egy szűk csoportnak küldi el elsődlegesen a termékét, szolgáltatását népszerűsítő elektronikus levelet, s a címzetteket valamilyen ellenszolgáltatás fejében az e-mail ismerőseiknek történő másodlagos továbbítására buzdítja. Mivel az elsődlegesen megcélzott kört olyan személyek közül választják, akik engedélyezték a levél elküldését (pl. munkavállalók), a szervezet nem gyanúsítható kéretlen e-mailek (spam) küldésével.

Visszamutató hivatkozás – Backlink

Azok a linkek amelyek más, külső honlapokról mutatnak az Ön honlapjára.

WYSIWYG – What You See Is What You Get

Honlapszerkesztő eszközök, amelyek nem igénylik a HTML nyelv ismeretét, mivel egyszerű szövegszerkesztőhöz hasonlóan történik a weblap elkészítése. Az elkészült oldalakat a honlapszerkesztők automatikusan lefordítják HTML nyelvre. Egyes honlapszerkesztők lehetővé teszik a generált HTML kód utólagos módosításait is. Legismertebb WYSIWYG eszközök: Adobe’s PageMill, Microsoft’s FrontPage.

Oszd meg másokkal is:
  • iwiw
  • Facebook
  • Twitter
  • del.icio.us
  • Add to favorites
  • Google Bookmarks
  • Print
  • PDF

MINDEN VÉLEMÉNY SZÁMÍT!

Email cím (nem tesszük közzé) A kötelezően kitöltendő mezőket * karakterrel jelöljük


*

A következő HTML tag-ek és tulajdonságok használata engedélyezett: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>