Mit tanulnak a multik a kisvállalkozóktól?

Avagy hogyan hirdessünk válságban?

A szegényebb kisvállalkozóktól a tehetős multik felé terjed az új trend: a válság hatására több figyelmet fordítanak bannerhirdetéseik hatékonyságnövelésére.

Kisvállalkozóknál ez a takarékosság normális jelenség, na de a multiknál? És láss csodát, ahol százmilliós éves reklámkeretből tudnak szabadon gazdálkodni, ott is komolyan kezdenek foglalkozni az online hirdetések gyorsabb megtérülésével. Furcsa módon a multik később kezdték azokat a hatékonyságnövelési módszereket alkalmazni, amiket a hazai kisvállalkozókra az élet mindig is rákényszerített. Lássuk, mik ezek:

  • Egy kisvállalkozó a hirdetéseiben nem imázst épít, hanem elad. Érvekkel. Néha promóciókkal.
    A cégimázst majd utólag építi a terméke/szolgáltatása, boltjának a kinézete, ügyfélkezelése, vevőinek szájreklámja. (Egy multi előbb imázst épít az új termékének, és csak később hirdeti akciós áron).
  • Egy kisvállalkozó azonnal méri, hirdetése hol hatékony. Ahol nem térül meg, ott azonnal leállítja. (Egy multi az ügynökségén keresztül éves keretszerződést köt. Módosítani csak jövőre!)
  • Egy helyen többféle szöveggel hirdet, és méri, melyik promóció a hatékonyabb. A gyengébbet azonnal leállítja. (Egy multi csak egyféle hirdetést használ, mely az arculati kézikönyvnek megfelel, és amit a külföldi cégvezetés is jóváhagyott – néhány hét alatt.)
  • Folyamatosan keresi a hatékonyabb hirdetési helyeket, módszereket és szövegeket: egész éves reklámköltését nem ügynökségekre és korábbi kutatásokra bízza (melyekből csak az látszik, hogy egy adott médiával az ő célcsoportjának hány százaléka érhető el, és azoknak mekkora a vélhető affinitása az ő szolgáltatására).
  • Helyette több kisebb eszközt kipróbál, gyorsan tesztel, és ahonnan több tényleges VEVŐ érkezik, ott hirdet tovább. Csak a tényeknek hisz. Hiszen a saját pénzét költi a hirdetésekre. A reklámjainak hatékonyságát hetente elemzi, és akár a következő heti/havi hirdetéseire is kihat, amit tapasztalt.

A multik és ügynökségeik az éves kampánytervezés helyett/mellett most ezeket tanulhatják a hazai kisvállalkozóktól:
kevesebb imázs, több promóció, megtérülés-számítás, hatékonyságnövelés, több-banneres tesztelések, gyors taktikai döntések.

Fodor László

www.BannerSuli.hu – a hatékony bannerek titkai

Oszd meg másokkal is:
  • iwiw
  • Facebook
  • Twitter
  • del.icio.us
  • Add to favorites
  • Google Bookmarks
  • Print
  • PDF
A bejegyzés kategóriája: Cikkek
Kiemelt szavak: , , .
Közvetlen link.

MINDEN VÉLEMÉNY SZÁMÍT!

Email cím (nem tesszük közzé) A kötelezően kitöltendő mezőket * karakterrel jelöljük


*

A következő HTML tag-ek és tulajdonságok használata engedélyezett: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>